Telefon måndagar kl:13.30-15.00
info@kungsorsridklubb.se

Ridhusregler

Ridhuset kan disponeras av de privatryttare som betalat anläggningsavgift på de tider när inte lektionsverksamhet pågår.

När du rider i ridhuset gäller följande:

Hjälm ska alltid användas vid ridning, longering eller tömkörning på ridskolans anläggning, oavsett om du är lektionsryttare eller privatryttare.

• Knacka och gör andra hästar och ryttare uppmärksamma på att du kommer in i ridhuset.
  • Ridhusdörren/ porten ska hållas stängd.
  • Skritt sker innanför spåret och andra gångarter på spåret.
  • Högerregeln gäller vid möte.
  • Du får sätta upp hinder men du har ansvaret att de plockas bort och placeras där du tog materialet.
  • Lösa hästar får inte vistas i ridhuset
  • Visa hänsyn
  • Äldste ryttaren kan ta kommandot om det är många i ridhuset samtidigt
  • Löshoppning sker tillsammans med ridskolans personal