Telefon måndagar kl:13.30-15.00
info@kungsorsridklubb.se

Terminsinformation

Vårterminen 2024 startar 2/1 och slutar 20/6.

Det är ridning alla röda dagar.

Antal ridgånger inklusive 1 terorigång under VT -24:
Måndagar             24 ggr
Tisdagar               25 ggr
Onsdagar             25 ggr
Torsdagar             25 ggr
Lördagar              24 ggr

Teori
Alla ridgrupper har ett teoritillfälle per termin utöver den ordinarie ridningen. Teoritillfället ersätter ett ordinarie ridtillfälle och kan vara planerat för flera grupper samtidigt. Mer information om när ditt teoritillfälle är planerat kommer längre fram.

Medlemskap
När du rider hos oss ska du vara medlem i Kungsörs Ridklubb.

Medlemsavgiften betalas per helår, 1 januari – 31 december.
I medlemsavgiften ingår en olycksfallsförsäkring i Folksam och Svenska Ridsportförbundets medlemstidning Häst & Ryttare.

Medlemsavgiften för 2024 är:

• 370 kr för senior
  • 320 kr för barn och junior, 18 år och yngre.

Avboka lektion & igenridning
För att rida igen avbokar du din lektion senast kl 12.00 samma dag.
Rider du lördagar är sista avbokningstid kl 08.00.

Förutsatt att du avbokat din ridning i tid sker igenridningen i likvärdig grupp, i mån av plats och tillgång av hästar. Frånvaro på teoripass berättigar inte till igenridning. Du avbokar själv din ridning i MinRidskola.se

Observera att olika regler för igenridning gäller beroende på val av abonnemangsform. Du kan läsa mer om vad som gäller under Ridavgifter 2023

Uppsägning
Uppsägning av ridplats ska göras skriftligen till info@kungsorsridklubb.se oavsett abonnemangsform.

Terminsabonnemang
Uppsägning av din ridplats ska göras 5 gånger innan terminen är slut. Din ridplats står kvar från termin till termin så du måste göra en uppsägning även inför en ny termin om du inte önskar rida kvar.

Månadsabonnemang
En kalendermånads uppsägningstid gäller för plats i ridgrupp för månadsabonnemang.

Inte bara ridning
När du kommer till din ridlektion får du ibland möjlighet att göra i ordning din häst, borsta, sadla och tränsa. Även efter lektionen behövs tid för att sadla av, borsta och kanske mocka åt din häst. Varken du eller din häst mår bra av att stressa. Låt din och ditt barns tid i stallet och på ridlektionen bli en stund med lugn och ro och avkoppling. Under de första grupperna under kvällen på vardagar samt under lördagar finns en eller flera stallvärdar tillhands för att hjälpa till. Vi ber dig även respektera de ordningsregler som finns anslagna i stallet.

Nya ridande
Rider du inte lektion hos oss just nu men känner att du vill göra det så har vi platser i grupper på olika nivåer och för alla åldrar. På måndagar har vi en lektion för barn från 4 år. På måndag till och med torsdag börjar vi kvällens lektioner för barn för att sedan avsluta lektionerna med ungdomar och vuxna. Lördagar har vi barn/ ungdomar.

Under terminen startar vi löpande upp nybörjargrupper eller grupp med ridvana för barn, ungdomar och vuxna, om intresse finns. Anmäl gärna ditt intresse till kontoret via mejl info@kungsorsridklubb.se eller telefon 076-555 92 72.

Läs mer under ”Börja rida”